tisdag, januari 31, 2006

Utmanande

Jag har alltså blivit utmanad. Utmanad att offentliggöra fem egenheter eller ovanor som jag kan tänkas ha. Fem borde ju vara tämligen lätt, men jag gjorde misstaget att läsa Vild-hallons fem först. Jag lider av alla de egenheter hon beskriver också, men nu blev det krångligt att hitta ytterligare fem. Men jag gör ett försök.

1) Jag pratar med djur. Men det stannar inte där, jag för deras sida av samtalet också.
Ex;
Till katten: Nej men du måste ju vara jättehungrig! Har inte husse gett dig någon mat idag?
För katten: Jag är jääättehungrig. Titta, jag är alldeles svag av hunger... Jag måste nog få en kycklingfilé...?

2) Jag kör dragracing mot lyckligt ovetande bilförare i filen bredvid vid rödlysen. När jag vinner skrattar jag något hysteriskt.

3) Jag får en speciell min när jag tittar mig i spegeln. Jag höjer ögonbrynen, sänker hakan en aning och gör något underligt med munnen. Trots att jag är medveten om denna min är den omöjlig att bli av med. Kanske är det därför min bild av mig själv stämmer så dåligt överens med den jag ser på foton.

4) Jag är barnsligt förtjust i data-spel. När jag hittar något jag gillar vill jag spela dygnet runt. Och jag blir uppriktigt förbannad och stressad när det inte går som jag vill. Jag har en tendens att gilla meningslösa spel också. Typ Tetris.

5) När jag vet att jag kommer att befinna mig i en situation där jag känner mig osäker eller nervös, lägger jag ner extra tid på mitt utseende. Tex om jag ska till tandläkaren. Om jag ändå ska bli ansedd vara en en riktig hare, ska jag i alla fall vara en fräsch hare. Vilket får mig att misstänka att jag kommer dyka upp till högskoleprovet iförd långklänning och professionellt lagd make-up.
If you gonna go out, go out in style!

Ja det var väl det. Nu ska jag alltså utmana ett gäng nya personer. Hmmm... då får det bli Niklas, Fröken J, Trulsa, och min lillebror .

Regler: gör en lista på fem konstiga ovanor eller egenheter som du har och utmana sedan fem andra bloggare att göra detsamma och fortsätta kedjan. Du ska också bifoga de här korta reglerna i ditt meddelande. Gå in på deras bloggar och tala om att de är utmanade.

Inga kommentarer: