måndag, januari 16, 2006

Sjuk

Det var väl det jag visste! Med de underliga drömmarna och den skrämmande känslan av att vilja få fysisk motion.

Jag är sjuk!

Min stackars kropp försökte väl med alla medel att slåss mot den kommande sjukdomen, men i lördags fick den ge vika för febern som blossade upp. Lagom tills våra gäster kom.
Jag var grymt trevligt sällskap i lördags. Ståendes vid ugnen för att lugna feberfrossan en aning. Petandes i maten. Invirad i x antal filtar i soffan. Blek som en albyl.

Jag har de mest underliga symtom. Det gör ont bakom det högra skulderbladet när jag sväljer. Eller hostar. Det gör lite ont i högra halsmuskeln också. Och febern... fryser, svettas, fryser, svettas...

Stackars, stackars mig.

Jag är mycket mottaglig för medömkan.

5 kommentarer:

Vild-hallon sa...

Massvis av medömkan härifrån - krya på dig!

Malin sa...

Skickar tycker synd om dig i massor!!!

Jasmin sa...

Stackars, stackars, stackars du!

Skickar en hel hög med sympatier.

Karin sa...

Tack.. tack.. Det känns kanske lite, lite bättre nu. Rent psykiskt i alla fall.

Ataharis sa...

stackars, stackars dig...