måndag, januari 09, 2006

Mysterium

Senaste tiden har jag varit en verkligen duktig kicka och legat i med tvätten. För ett kort ögonblick skymtade jag botten på tvättkorgen. Himmelen öppnade sig och en stråle av ljus sken ner på mig och den ytte-pytte-lilla biten botten som skymtade under byxor och strumpor. En änglakör sjöng... tills en strumpa trillade ner och bottnen var borta. Men det var ett ljuvligt ögonblick.

Det här med strumpor. Strumpjävlar. Skilsmässostatisken måste ju ligga på 103% för dem. Det är ett mysterium vart maken/makan tar vägen, men försvinner gör de.
Jag funderar på att öppna en sida på internet. Strump-tradera. Där skulle man kunna lägga upp bilder på sina omaka strumpor och så fick folk byta med varandra.

Din gråa med röd rand mot min svarta med förstärkt tå.

3 kommentarer:

Malin sa...

Vilken bra ide.. En strumbytar sida..... Kanon...

Botten skymtas aldrig i denna familjs tvättkorg trots att det tvättas i snitt 2 maskiner per dag......

Dan (gearhead) sa...

Ett annat hyfsat tips är att planera sina inköp så att alla sockar ser princip likadana ut....Ett hett tips är då att inte börja med ett par rosa sockar med röda pippifåglar på....Jag har nu 104 par. :(

Karin sa...

Men då har du hela par i alla fall Dan! I en familj med 5 personer är förövrigt svårt att köpa likadana strumpor till alla.. men det kan vara värt ett försök! Fast det är nog svårare att försöka para ihop strumpor efter storlek...?