lördag, januari 21, 2006

Trögt, trögare...

Faktum är att skrivandet går lite trögt just nu. Vad värre är, har jag erfarat, ju mer man funderar på vad man ska skriva om, desto torrare idétorka.
Visst, man kan bara låta fingrarna gå över tangentbordet och skriva om just ingenting alls, men hur kul är det då?
Vissa dagar springer man i skytteltrafik till datorn med hundra olika små uppslag. Andra dagar, som de senaste här, kommer ingenting naturligt. Tillslut är lusten att skriva flera hundra gånger större än förmågan och då blir man ju bara förbannat frusterad. Eller så sitter man och skriver ett mega-långt(och då är det långt)inlägg om en liten fågel som man observerade genom fönstret medan man funderade på vad man skulle skriva. Ctrl+a och delete. Hejdå.

Idag ska jag klippa mig. Sån't brukar ju kunna bli ett inlägg. Sen ska vi till IKEA. Sån't blir bara inlägg om man har tur. Kanske är Ingvar himself där och kommer fram till mig och säger att jag, just jag, är den drillionte kunden och får shoppa hela dagen gratis. Det kunde man ju skriva ett par rader om.
Nu är det bäst att jag kommer iordning och iväg, så jag får längre shoppingtid. Ja, om Ingvar skulle vara där och så...

Drömma går ju.

4 kommentarer:

Malin sa...

Ja kan man ha sån tur... Kanske.... Hade varit kul att få handla utan att betala.. Undrar hur mycket man fått med sig...

Ataharis sa...

Man kan göra så att varje gång man får ett uppslag att skriva, så klottrar man ner upplsaget och stödord till det. Som hjälper en att minnas tanken och vad det var man ville uttrycka. Det kluriga är att hitta sin modell till stödord. Så man verkligne vet vad man menade när man läser det senare.

Men vips har du ett helt skafferi av uppslag till de där dagarna då man bara inte kan komma på nåt men vill skriva. Smart va?

Karin sa...

Malin: Jag tror att jag hade utvecklat övernaturliga krafter, shoppa som stålmannen typ... :D

Trulsa: Det är ett bra förslag! Ska genast försöka. Eller så fort det går iaf, idétorkan håller i sig.

Pia-Pralin sa...

Ähh, jag skriver vad som faller mig in..ibland är det helt ointressanta saker.. men spelar roll...det är HUR man skriver som räknas tycker jag.