tisdag, januari 24, 2006

En man i mitt hår

När jag var och klippte mig sist bad jag om råd angående en hårprodukt jag tyckte mig behöva. Frisörskan var ytterst hjälpsam med att guida mig till det allra bästa(läs dyraste) de hade. Jag som var på gott humör och ganska nöjd med klippningen svalde hela betet och köpte.
Det frisörskan glömde att informera mig om var att flaskan jag köpte tillhör en hel serie produkter framtagen för män. Och luktar därefter. Som aftershave.
Inte alls en obehaglig lukt, men väldigt maskulin.

Nästa gång kanske jag kommer mig för att lyfta på korken och sniffa lite innan jag köper något. Eller läsa på etiketten i alla fall.

Jag kan vara så naiv.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kul blogg! Tack för morgonskrattet! :)Hittade hit via Fröken J:s länk. Har gjort samma misstag som du, fast med kokos. Det vill säga, hårprodukten luktade kokos. Finns det någon lukt jag inte klarar på mig själv är det den. Märker att min kommentar riskerar att bli så gigalång att det börjar likna ett blogginlägg, så jag tackar för inspirationen och skuttar iväg till min egen blogg o skriver en extended version där.

Karin sa...

Tack!

Jag går alltid vilse i hårproduktsdjungeln!

Karin sa...

F'låt! Serien heter Redken och luktar väldigt gott... på en karl!

Pellen sa...

Men.. du skriver ju inte vad den heter! Jag vill vara maskulin. Det är liksom det uppdrag jag fick av samhället vid födseln.