måndag, januari 30, 2006

Himmel och helvete

Med tanke på gårdagens inlägg är det ganska lustigt att någon därefter googlade på "omöjliga mattetal" och hamnade på min sida. Hade man lagt till ett +lösningar så hade sökresultatet blivit ett annat. Kan jag tänka mig.

För varje dag som går kommer jag en dag närmare provet och samtidigt en dag närmare resan till Australien. Kan ni förstå hur jag slits mellan hopp och förtvivlan. Himmel och helvete.

Jag sitter och drömmer mig bort till ett soligt Australien. Dagdrömmarna ligger som puffiga små moln i mitt huvud. Bara 9 veckor kvar nu. 9 veckor går så fort.. så fort... så fort...

Vänta lite nu! Hur fort går egentligen 9 veckor? Eller närmare bestämt 8 veckor och 5 dagar. Hinner jag förbereda mig mentalt för den vånda som jag då ska genomgå. Hinner jag söka upp någon duktigt smart person som på ett lättbegripligt sätt kan visa mig knepet till NOG-frågorna? För det måste ju finnas ett knep. En kod. En magisk formel. Hokus-pokus-filiokus och plötsligt ställer sig siffrorna på rad och lösningen är solklar.

Shit.

Gå tid, gå!

Nej förresten fryyys.

Nej gå...

...osv i all oändlighet eller åtminstone i 8 veckor och 5 dagar.

Inga kommentarer: