söndag, januari 29, 2006

Hilfe bitte

Eftersom jag anmälde mig till högskoleprovet idag så tänkte jag att det kunde vara på sin plats att ta en ny liten kik på frågorna. Som kan tänkas komma. Inte just de frågorna då, eftersom de är tagna ur gamla prov som är publicerade på internet med tillhörande facit(puh), men liknande.
Först ordförståelse. 34 rätt av 40. I rock! Bring it on!!

Sedan NOG-frågorna. Vad i hel...

Hur många procent ökade KPI från år 1979 till år 1990?

1) År 1979 var KPI 502 (basår 1949) och år 1990 var KPI 208 (basår 1980).
2) År 1980 var KPI 571 (basår 1949) vilket motsvarar KPI 100 med 1980 som basår

Jaha då ska vi se här. Från 79 till 90. Hmmm... Basår 49. KPI 208. Jaha.
Man kan väl säga såhär...

FÖRBANNADE JÄVLA SKITFRÅGOR!!!

Jag tror på fullaste allvar att jag har större chans till fler rätt genom att blunda och chansa på ett svar än om jag genuint försöker.

Det känns ju som en inställning man ska ta med sig till högskolan.

Inte.

2 kommentarer:

Jasmin sa...

Eftersom jag ska försöka vara uppmuntrande och peppande skulle det aldrig falla mig in att påstå att högskoleprov är en tortyrmetod inom vissa kulturer.

Karin sa...

Tortyrmetod? Nej nu tror jag du har fått det om bakfoten. En avrättningsmetod är det.