måndag, januari 02, 2006

Summa summarum

På det stora hela verkar det som att de flesta tycker att 2005 var ett riktigt skitår. Kanske är det så, att skitåren kommer med jämna mellanrum och att hela världen åker på ett kollektivt herrejössesdåligt år.
Tänk att bli född ett sådant år. "Ja tänk, året då du föddes förde inget gott med sig". Det vore väl sådär upplyftande.

2005(och här kommer min summering, trendsättare som jag är) för mig var väl ett sån't där år som man inte direkt kommer att dra sig till minnes på sin ålders höst. Visst hände det roliga och bra saker och inget allt för illa, men jag måste nog sortera ner 2005 i mellanklassfacket. Medium. Sådär. Mellanmjölk. With a cherry on top.

Höjdpunkterna då.
Resan till Australien - Hur kan det inte vara en höjdpunkt att åka till ett somrigt Australien, när temperaturen kikade ner på -20 grader här i mars månad.
Verandan - Inte för att det blev överdrivet många soliga, varma dagar i somras, men att ha sitt eget "lilla" trädeck att sitta på...
Londonresan - Barnfri tid i en underbar stad med en underbar man, som också är min man! Say no more.

Sen har jag ju en liten sammetspåse med guldkorn också förstås, skördade 2005. Men de är mina, bara mina.

3 kommentarer:

Malin sa...

Jag har inte mycket att klaga på under 2005 men som du har jag oxå kommit fram till att det varit ett skit år för många...

För egen del blev det mitt lyckoår... Jag blev nämligen gift....

Karin sa...

Ber att få gratulera!
Har själv provat på det gifta livet i 3 år nu, har inget att klaga på...

Malin sa...

Underbart.. allt som kan sägas..