söndag, januari 08, 2006

Kom an då!

Nej, nu ska jag sluta beklaga mig över kylan. Det är ju trots allt inte så kallt längre. Faktiskt.
Hellre vinter och kallt med snö än vinter och kallt utan snö. Helt klart och definitivt.
Pulka är ju skoj. Snöbollslyktor är fina. Om jag ägde ett par skidor hade jag kunnat åka på dem nu. Det är ju också skoj.
Skoj, skoj, skoj.

*Extremt negativt stycke raderat*

Är det nästa helg man städar ur julpyntet. Kastar granen och allt det? Eller var det den här helgen? Inte för att det stör mig att ha julpyntet uppe ett par dagar extra och min gran har jag verkligen inte tröttnat på än. Den kanske barrar kopiöst, men majoriteten med barr sitter ändå kvar på trädet än.
Det är en fin gran vi har i år. En riktig Disney-gran. Perfekt konformad och inga luckor i grenverket någonstans. Det är inte var år man hittar en sådan gran. Nej, minsann.

Det är något överjävligt vad uttråkad jag är!!


Kära 2006,

Anfall mig!
Stånga mig!
Gör någonting!!

Inga kommentarer: