lördag, januari 14, 2006

Hjälp önskas

Ikväll kommer ett par kompisar över och äter middag med oss. Inget speciellt, very casuall. Men jag har fortfarande ingen aning om vad jag ska bjuda på. Ingen aning.
Som vanligt är vi herrejösses organiserade i den här familjen. Sist samma par skulle komma över väntade de vid dörren när vi kom hem från affären. Vi kanske kan undvika det idag.
Nu ber jag ödmjukt om förslag på lättlagade maträtter. Snabbt, gott, lätt. Eller bara snabbt. Fast helst gott också. Om det skulle råka vara lätt är det inte heller någon nackdel.
Skitsamma, vad ska jag laga??

Innan våra gäster kommer ska jag ha hunnit städa ut julen. Kört ett par maskiner tvätt. Städat ungarnas rum. Duschat. Klätt på mig. Sminkat mig. Stoppat huvudet i frysen i ett försök att inte se lika stressad ut som jag kommer att vara.

Klockan är nu 11:23 och jag har ännu inte tagit mig ur pyjamasen. Men det är lugnt. Ska bara dricka ett par koppar kaffe till så far jag snart runt som en duracell-kanin på amfetamin.
Det är lugnt. Är det. Japp...

2 kommentarer:

Vild-hallon sa...

Låter som om du har en hel del att göra idag.

Jag är väl inget vidare till kock egentligen, men jag är rätt bra på snabb mat.
Tips (4 port. och tillagningstid ca 15 min.)
Köp ostfylld tortellini. Kokas 11 minuter. Släng i gröna ärtor efter halva koktiden. När allt är klart och du slagit av vattnet så rör du i 2 brk creme fraiche med smak t.ex. den med gräslök eller vitlök och sedan rör du i rökt skinka skuren i småbitar. Låt allt bli varmt. Serverad med en god sallad och ett gott vin så är det en helt OK maträtt.

Malin sa...

Om du går in på länken kommer du till ett recept på min blogg som av våra bekanta är väldigt uppskattat och gott.... Kan med fördel göras klart innan..
http://exotisk.blogspot.com/2005/10/fredag-r.html#links