torsdag, januari 05, 2006

Trettondagen

Imorgon är jag ledig. Ledig för att fira trettondagen. Oj vad här ska firas. Stort kalas. För det var ju på trettondagen som de tre vise männen kom till Jesusbarnet.
Här ska vi alla klä oss i tidsenliga kläder och ha ett litet skådespel.

Nej jag skojade bara. Jag ska sova så länge som mini-terroristen tillåter, sen har jag inga planer. Nå'n som ska ha fest(Har ni fest, eller?)?

Faktum är att jag är partysugen. Det var länge sedan nu. Nu när alla andra är klarfestade för ett tag, vill jag gå ut. Jag som roade mig med att sätta fast paljetter i pannan på nyårsafton. Utan alkohol.
Jag vet...

Men om det skulle hända sig så att jag går ut, då vill jag ha nya kläder. Gå ut och köpa kläder har jag inte ekonomi till. Vad göra?
Åter ett dilemma i min vardag...

4 kommentarer:

Malin sa...

Vi ska ha fest... Du är välkommen!!

Karin sa...

Man tackar! :D

Vild-hallon sa...

Jag gillade paljetterna i pannan - ett nytt grepp!

Att inte ha något att ha på sig när man går ut är väl ett vanligt kvinnligt problem. Garderobsdörrarna går knappt att stänga, trots att det egentligen inte finns något att ha på sig i dem. Är inte det konstigt?

Karin sa...

Vild-Hallon: Faktiskt är det så att mina kläder krympte(!!)under julhelgen! Faktiskt..

Snurre: Har ingen symaskin, men annars så...

Tackar för inbjudan! Taxi-kostnaden hem kan bli något i överkant dock...