tisdag, januari 03, 2006

Missförstånd

Och när jag sa igår att det fick bli lite skärpning med temperaturen här i mina hemtrakter, så var det "någon" som missuppfattade det hela helt och hållet.
Jag bad alltså inte om kallar väder.
När termometern visade -17 grader mitt på blanka dagen idag, så förstod jag att det rörde sig om ett gammal hederligt missförstånd.
Det var alltså inte kallare väder som önskades.

Skönt att vi fick klarhet i det då.

Idag preliminärbokade vi våran resa till Australien. Känner mig redo att åka nu på en gång faktiskt. Men jag lär snällt få vänta. Och vänta. Och vänta.

Det är ju hursomhelst synd att kvicksilvret inte orkar sig över nummer 15 under nollan. Annars hade jag ju börjat med mina promenader nu. För jag har ju lovat att komma i bättre form. Men att vara ute och traska helt frivilligt när det är så kallt måste ju vara snudd på olagligt. Så jag väntar. På bättre tider. Varmare tider.

Jösses vad duktig jag är att hitta på ursäkter. Helt fenomenal. Finns det ingen högskolelinje för det? Kreativ undanflyktsfantasi, 120 poäng. Jag skulle kunna bli professor direkt!

1 kommentar:

Vild-hallon sa...

Nej, 17 minus är kanske i kallaste laget... då gör det ju ont att andas. Här är det bara några minusgrader, perfekt för promenader.
Vad härligt det låter med Australien, förstår att du längtar, speciellt en kall vinterdag som denna.