tisdag, januari 17, 2006

Liggsårsvarning?

Jag trodde aldrig att jag skulle höra mig själv säga följande ord: "Det är faktiskt inte så roligt att ligga i sängen hela dagen och bara titta på TV". Men nu är det sagt.
Hur snabbt kan man få liggsår egentligen? Ska jag börja oroa mig?
Idag har jag bestämt mig för att inta en sittande position för att var på den säkrare sidan. Det går faktiskt att titta på dag-TV sittandes. Så kan man ju sitta vid datorn också!

Som grädde på moset så har det just blivit dags för den tiden i månaden. Magen ser ut som en spärrballong och känns faktiskt precis så också. Inte för att jag egentligen vet hur det känns att han en spärrballong i magen(uppblåst eller inte), men jag har ju varit gravid. Tre gånger. Måste vara en liknande känsla.

Nej, nu börjar "Airline" snart...

2 kommentarer:

Malin sa...

att ligga en hel dag är det nog inte många mammor som klarar...
Jag gör det inte i alla fall.. Hur sjuk jag än är så kan jag bara inte...

Karin sa...

Fast det är nog inte sysslolösheten som plågar mig.
Och EN dag är inte heller något problem, men som sagt...