måndag, november 21, 2005

Trött, trött, trött

Jag är trött. Inte bara lite grann, utan helt utan jämförelse skittrött. Sådär så att ens enda tanke är på sömn. Hur mjuk kudden är, hur varmt täcket är och hur gudomligt skönt det skulle vara att slå igen ögonen en stund.

Eftersom jag inte på några villkor kan sova just nu gör jag det enda man kan göra i den här situationen. Jag sitter i halvtrans framför datorn/TV:n/kökfönstret. Jag vet att jag förmodligen skulle piggna till om jag satte igång att göra något. Men jag orkar inte.

Så slår mig tanken. Om jag nu ska börja plugga till nästa höst, då kan jag ju inte vara såhär trött!
Tänk om jag sitter på en föreläsning och är såhär trött, då somnar jag ju! Eller om jag sitter hemma, själv(oh vilken lyx), och ska plugga när jag är såhär trött. Då kommer jag också att somna! Gymnasiet all over igen.

Jag behöver en plan! Kanske ska jag börja hamstra koffeintabletter? Undrar hur mycket man får ihop på 9 månader?

Inga kommentarer: