torsdag, november 10, 2005

Associera till karra

Karra. Vad tänker ni på när ni hör ordet "karra"? En replik ur sällskapsresan? Karameller? Det är väl i alla fall vad jag associerar karra till.
Men för alla är det inte så. Jag ska här ge ett exempel på det.

Härom dagen var jag och en jobbarkompis på väg upp till fikarummet. Halvvägs dit ser jag att hon har en chokladbit. Avundsjukt utbrister jag: Åhh, har du karra?
Det är inte än fras jag slänger mig med särskilt ofta, men just vid det här tillfället gjorde jag det.
Väl inne i fikarummet står en medelålders karl som också jobbar hos oss. Han måste ha hört oss komma för han utbrister: Kvinnor som säger "karra" måste ju vara helt ointresserade av sex!
Jag och min jobbarkompis stirrar förvånat på honom. Ehhh.. va??
Ja, tänk om man skulle ha sex med en tjej och så frågar hon plötsligt om man har nå´ karra, då måste hon ju vara helt ointresserad av sex?
Fortfarande kan jag inte fatta vad jag hör eller ens hänga med i associationerna och till saken hör väl att jag inte är särskilt förtjust i den här personen till att börja med. Med stigande irritation säger jag till slut att i den situationen är det nog varken kvinnan eller hennes intresse det är fel på, utan snarare på mannen! Hade han tänkt på det?

De säger att vi ska visa respekt för varandra, men vissa gör det ju förbannat svårt!

1 kommentar:

karolina sa...

jag associerar det bara till mig själv och mitt smeknamn av karolina :p haha