måndag, november 28, 2005

Pepparkakeproblem

Årets första pepparkakor är inhandlade.
Jag äter bara pepparkakor runt jul och kan bli riktigt irriterad om någon lägger fram pepparkakor på fikafatet i juni.
Visst finns det bättre saker att bli upprörd över, men what can say?

På grund av att jag bara äter pepparkakor runt jul, tycker jag också att pepparkakor är alldeles särskilt gott.
Med kall mjölk.
Eller varm glögg.
Eller bara som de är direkt ur burken i skafferiet.

För att inte äta för många pepparkakor(inte bra för magen/för figuren/för resten av familjen) har jag utarbetat ett system.

Om jag blir sugen på pepparkakor får jag ta de som är trasiga. Så lämnar jag de hela fina till resten av familjen att avnjuta.
Inte så illa tänkt, eller hur? Majoriteten av kakor är ju trots allt hela.
Frid och fröjd och fred på jorden.

Ett problem har dock uppstått. Definitionen på "trasig" ändras ganska dramatiskt under dagen.
Från riktigt avbrutna bitar, till skavda i kanten, till smulor som saknas på undersidan i det vänstra hörnet.

Mitt alter-ego har ännu en gång bevisat sig vara smartare än mitt medvetna jag.

Fan.

Oh, jag kom just på! Detta skulle kunna bli en utmärkt NOG-fråga! Nej, jag har inte släppt det än...

1 kommentar:

Jasmin sa...

haha... nej för fasen... smulsaknande pepparkakor håller inte..