tisdag, november 15, 2005

Mystik i trafiken

Alltså. Det här med bilkörning. Jag inser(efter mycket om och men) att jag inte är en felfri bilförare. Det händer att jag klantar till det. Missbedömer situationen. Har för bråttom.
Nej, jag hör inte vad de andra förarna säger, men man måste inte vara expert på läppläsning för att förstå ändå.
Ibland är det jag som artikulerar väl valda meningar också. Så är det i trafiken, man ger och man tar.

Det är vissa fenomen jag inte förstår mig på dock. Beteenden som är höljda i mystik. Upplys mig om detta den som kan.

Beteende 1: Vägrenskörning. Även när ingen vill köra om. Även när den tillåtna hastighetsgränsen hålls. Även när vägen är helt fri från annan trafik. Varför?

Beteende 2: Blinkning till vänster när man ska köra rakt på i rondellen. För att man vrider ratten en aning till vänster, eller??

Beteende 3: Att inte kunna slå av hellyset förrän man försäkrat sig om att föraren i den mötande bilen blivit duktigt bländad/duktigt förbannad.

Vad menas?

Inga kommentarer: