måndag, november 07, 2005

Livet på den milda sidan

Om det var någon som funderade över namnet på min blogg så tänkte jag bena ut det lite. Life on the mild side, vad menas?
Efter att ha läst ett antal andra bloggar om personer som verkar leva så himla intressanta liv, fyllda med spännande jobb och udda upplevelser, så tyckte jag att min egen vardag tedde sig lite beige.
Gift trebarnsmamma med villa, kombi-bil och visserligen inte hund, men 3 katter istället. Mitt liv verkar vara raka motsatsen till det jag läst om. Life on the mild side, istället för wild side.
På helgerna, om vi blir riktigt vilda och galna, kanske vi packar in ungarna i bilen och åker till McDonalds, fast det nästan är läggdags för barnen. Helt crazy liksom! Typ så...
Därför tyckte jag att "Life on the mild side" kunde vara ett passande namn för det jag tänkt att skriva om.

På tal om att göra något crazy, så har jag och min bättre hälft bokat flyg till London i december. Bara han och jag en helg. Vi är förövrigt övertygade om att helgen kommer att vara över innan vi hittat till hotellet, men det kan ju bli en upplevelse i sig?
En helg utan barn, undrar om vi kommer ihåg hur man gör? Det kanske är som att cykla... vingligt i början men sen rullar det på?

På tal om något helt annat hörde jag något roligt på radion idag. I P3 sände de en dokumentär om "lasermannen" och det pratades även en hel del om Ny demokrati, Bertil Karlssons och Ian Wachtmeisters fjant-parti för den som inte var med eller som har lyckats förtränga något så pinsamt.
En reporter som intervjuade frågade; "Så om man vill ha mindre invandrare så ska man rösta på Ny demokrati?"
Mindre invandrare? Pygmeér då eller? Man tycker ju att en reporter skulle kunna bättre svenska än så, men roligt var det i alla fall!

Nu ska jag gå och laga något så exotiskt som Spagetti Bolognese(köttfärssås och spagetti som vi säger här i Sveadala). För att leva lite "on the edge" kanske jag kryddar med en nypa basilika? Det är "life on the mild side" det!

Inga kommentarer: