tisdag, februari 21, 2006

Yin och yang

Att irritera sig över idag;

Att döma av de toppar jag har som är avskurna under bysten förstår jag att de som designat plagget har tänkt; Få se här nu! Hur sitter tuttarna på en normalbyggd kvinna? Strax under hakan? Nej... mer axelhöjd. *Klipp, klipp, snipp, snipp*. Klart.
Ok att jag är trebarnsmor, men ge mig en broms!

Att skratta åt idag;

I morgontidningen idag står att läsa en liten notis om hur en vänlig själ ville förgylla vardagen för en barnfamilj och som tack för det blev han polisanmäld!
Han hade helt sonika knallat över till en familj på en restaurang och lagt ett kuvert med en femhundring i på deras bord. Sen hade han gått.
Familjefadern hade genast fattat misstanke. Var femhundringen preparerad? Med ett gift?? Eller dödliga bakterier???
Jag ser framför mig ett evakueringsdrama a´ la ET-filmen. Folk i vita dräkter. Luftslussar. Specialstyrkan. VAD ÄR DET SOM HÄNDER?? Vild panik.

I slutändan anmälde sig donatorn till polisen själv och förklarade att han bara velat vara snäll. Sätta lite guldkant på deras tillvaro. Han hade gjort det förut.

Man kan väl känna lite olika inför att ta emot pengar från främmande människor. Men kom igen nu... dödliga bakterier? Har vi tittat lite väl mycket på CSI här?
Ville de inte ta emot pengarna hade väl servitrisen kunna fått lite extra dricks bara?

Om du vänliga människa läser detta vill jag bara säga att du kan få lägga två kuvert på mitt bord!

Inga kommentarer: