tisdag, februari 07, 2006

Korta konstateranden

Ryggskott kommer alldeles säkert från begreppet "att skotta snö". Den insikten kom till mig imorse när jag febrilt försökte skotta upp en lucka i vallen som plogbilen plogat upp framför våran uppfart. Aj.

Jag trodde att jag bodde i Mellansverige. Inte i Antarktis.

Igår tog jag bilen till besiktningen. Idag tar jag en annan bil till besiktningen. Hoppas, hoppas att jag kan få samma sura besiktningsgubbe igen. Tyckte att vi fick en fin kontakt igår. Han måste ha kännt samma sak, för han ville att jag skulle komma tillbaka.

Om våran varmvattenberedare stod i direkt relation till hur varmt och hur länge jag vill duscha så skulle världen vara ett mycket bättre plejs. Fast så är det inte.

Jag vill inte jobba idag.

2 kommentarer:

Vild-hallon sa...

Kul att se att kommentarerna är tillbaka.

Besiktningen är ett otäckt ställe som man helst vill slippa. Har en tendens att bli så dyrt i efterhand med allt som måste fixas till på bilen.

Krya på dig förresten!

Karin sa...

Tack!

Jag vet inte vad som hände med kommentarerna? Men vad jag än fipplade med för att ta bort dem så lyckades jag fippla tillbaka det igen! :D

Bilbesiktningen är inte av denna värld...