torsdag, februari 09, 2006

Jag blir så trött...

Nejmen, snöar det nu igen?
Ja men det var väl trevligt?
Så vackert med flingor som dalar ifrån skyarna.
Så roligt det ska bli att få skotta lite mer snö.
Tänk så trevligt att få gräva fram bilen, allt medans ungarna rullar sig i snön och därmed drar med sig ett par drivor in i bilen när man väl har grävt klart och det är dags att åka.
Så spännande det ska bli att köra också! Och än slank hon hit och än slank hon dit...
Tänk om det alltid kunde vara vinter? Åh vilken dröm!
Alltid tre ton kläder på sig och alltid blöta strumpor.
Ge mig driv-is och flera meter snö. BRING IT ON!!
Moder Natur, din slinka...

6 kommentarer:

Niklas sa...

Det märks ju att vi är släkt då.

Malin sa...

*asg*
Så sant så sant..

Vild-hallon sa...

Visst är det underbart... jag ler lite stelt varenda morgon när jag går ut och letar reda på bilen under ett nytt snötäcke, svär över snösträngen som plogbilen lämnat vid trottoarkanten och som nästan kräver terrängbil, halkar omkring på dåligt plogade vägar och får hjärtat i halsgropen varenda gång en darrig tant eller farbror dyker upp på cykel i halkan. Jag vill verkligen ha vår, barmark och tussilago nu.

Karin sa...

Niklas: Ja, det är ingen tvekan där.

Malin: :)

Hallon: Och de säger att det ska vara varmt i helvetet(om det inte frysit över förstås)... men det tror inte jag!

Karin sa...

Snurre: Ja och tycker man inte att det är hett nog kan man ju trycka en t-shirt med Mr M på!

Anonym sa...

Kan bara hålla med dig gumman!
Detta jädra lappmögel tar visst aldrig slut! *suck*