torsdag, februari 02, 2006

Problem med grammatiken

Hört i verkliga livet:

- Va?? Tycker du att grammatik är intressant? Du menar att du sitter och läser den där boken om grammatik för att du tycker att det är intressant??

- Ehhh... ja... jo jag tycker att det är intressant med grammatik.

- Men grammatik?? Hade det varit tex matte hade jag kunnat förstå, det använder man ju mycket, men när använder man grammatik??

I såna situationer blir jag mållös. Jag vill säga något, men orden sviker. Tydligen svek de tjejen med grammatikboken också.
Vad man borde ha sagt var:

- Få se, när använder man grammatik? Jo, nu och nu och nu också...

3 kommentarer:

Malin sa...

Grammatik det låter jobbigt..

Vild-hallon sa...

Gillar nog grammatik bättre än matematik i alla fall. Jag förstår åtminstone grammatik.

Lycka till med högskoleprovet, har inte haft tillfälle att säga det tidigare.

Jasmin sa...

haha... ja se folk.