måndag, februari 13, 2006

Lördagskväll

On the road again...

Ja men såhär va´.

Det är lördag kväll. Jag befinner mig inte på;
1) Förfest
2) Krogen
3) En mysig restaurang

Nix pix, jag befinner mig på ICA Maxi. Vid smågodishyllan. Jag är inte själv där. Det finns massor med godissugna människor vid den här tidpunkten. Men jag ser ingen annan som har en skrikande tvååring som hänger som en spottloska i högerbenet. Man kan väl säga att vi är ett ekipage som utmärker sig.
Tvååring i fråga har fått ett utbrott för att när vi skulle ta smågodis fanns det inga slevar kvar. Eller spadar. Kalla dem vad ni vill, men de är alla upptagna. Så vi väntar. Och medan vi väntar observerar vi. Eller inte så mycket tvååringen med frispel, men jag i alla fall.
En kille i 7-års åldern har en slev. Men lik förbannat kör han ner näven i varenda bytta. Sleven är bara for looks liksom. Vi observerar vilka byttor han kletar i och bestämmer oss för att undvika dem.
En tjej i 14-års åldern har en slev. Men använder den mest för att understryka poängen i sina "men då ba´ sa jag ba´ att meh guuu..."
En finsmakare i 50-års åldern har en slev. Varje godissort begrundas noga innan den stoppas i påsen. Vissa sorter läggs tillbaka.
En mamma(?) har inte mindre än fem påsar som hon med minituös rättvisa delar upp exakt samma antal non-stop i. Tjejen vet vad hon håller på med.

Till slut lyckas jag tränga mig före 85-åriga Agda(jag vet... men vad gör man?) och får tag på en slev. Som ett mindre mirakel låter den rabiata tvååringen mig sköta slevandet.
Jag tror att han kan ha ätit något som låg på golvet när jag inte tittade. Vissa saker väljer man att inte se.

Det man inte vet mår man inte dåligt av och lite skit rensar magen.

Inga kommentarer: