lördag, februari 04, 2006

Reashopping

Sentomsider har min mamma nu fått addressen till min blogg. "Hej mamma!" *vinkar febrilt*

Jag är nog en av nordeuropas största suckers. Jo, allvarligt talat. Jag går i varenda liten fälla/snara/grop som snärjs. Särskilt när det gäller de snaror handeln sätter ut.
"Kom till våran butik idag så får du 20% extra rabatt på reapriset. Du kan få upp till 90% rabatt!"
Karin kommer springande med andan i halsen och plånboken i högsta hugg. Det de inte skrev med i annonsen, inte ens i det finstilta, var att de även hängt fram alla vårnyheter.
Så där kommer jag rusandes med siktet inställt på REA. Halvvägs in i butiken blir det tvärstopp. Jag skulle inte bli förvånad om det finns bromsspår efter mig.
Vad är nu detta? Små stjärnor tänds i mina ögon och hjärnan ställer in sig på autopilot. Innan jag vet ordet av är jag på väg mot provrummen med ett antal plagg varav ca noll utav dem kommer ifrån rean.
Så småningom, när jag gått igenom största delen av sortimentet och gjort fler av-och påklädningar än en proffesionell strippa, går jag pliktskyldigt igenom reaplaggen.
En jättesnygg jacka! I storlek 34/36. Den storleken har jag haft. När jag var åtta år. Ett par jättesnygga byxor! I storlek 46. Den storleken har jag också haft. Fast det vill jag egentligen inte prata om...

Fram till kassan glider jag så småningom med ett euforiskt leende. Bland plaggen jag lägger upp tillhör inget av dem rean. Ett par solglasögon har slinkit med också. Och lite nya ögonskuggor. I vårfärger. De välmejkade ögonen, tillhörandes tjejerna i kassan, säger "sucker, sucker, sucker". Men det gör inget.
Jag har fått min fix.

1 kommentar:

Malin sa...

Visst är det galet...

Dom vet hur en slipsten ska dras...