tisdag, februari 21, 2006

Hjälp sökes

Tekniska saker och jag kommer inte alltid överens. Oftast inte till och med. Men nu känns det som jag vinglar precis på kanten till vansinnets avgrund. Jag behöver hjälp och det är kvickt.

Jag har en mp3-spelare. Den är av märket Advent om det har någon relevans alls.
Nu är det så att jag försöker att lägga in en talbok på ovan nämnda mp3-spelare. När filerna visare sig i datorn ligger de snällt och fint i ordning. De spelar sig snällt och fint i ordning. På datorn. När de förs över till min spelare händer det något. Det ser ut som de ligger i ordning. I fönstret i datorn alltså. Men när jag ska spela filerna har de lagt sig huller om buller och hur som helst.
Nej, jag har inte spelaren inställd på "random" eller något annat sån't. Det har jag gått igenom femhundratolv gånger nu.

Varför? Varför? VARFÖR?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Uppenbarligen så sorterar inte din mp3-spelare filerna på samma sätt som ditt operativsystem i datorn. Mp3-spelaren kanske lägger filer som har siffror i början av filnamnet sist i listan medans datorn lägger de först? Experimentera lite med filnamnen....

Anonym sa...

Håller med JP. Den sorterar kanske i bokstavsordning så döper du filerna till 01, 02, 03 och så vidare så hamnar de kanske rätt.

Karin sa...

Tack för tipsen! Det var faktiskt precis det jag gjorde. Döpte om alla de 500 ytte-pytte-små filerna... Kul sysselsättning!