tisdag, februari 14, 2006

Dagen för hjärtan

Valentines day. Alla hjärtans dag. Det är ju också en översättning...

Det finns nog bara en sak som suger mer än att inte ha någon att dela den här dagen med och det är att ha att dela den med men man ändå inte kan. Som jag. Vi. Min man och jag. Fast det är mest synd om mig.
Jag som försökte med bästa voodoo-inspirerade krafter att få min man att bli bara lite lagom sjuk idag så att han kunde stanna hemma med mig. Men på frågan om han inte kände sig liiite, liiiite dålig fick jag bara ett snett leende till svar. Så det funkade alltså inte.

Men blommor fick jag i alla fall. Och choklad med. Och ett kort. Som var ifyllt. 1 vuxenpoäng till min man! Och ett till mig med eftersom jag också köpte en liten grej och ett kort. Som var ifyllt. Hurra vad vi är bra.

1 kommentar:

Malin sa...

Jag fick oxå blommor och ett biobesök..