fredag, mars 31, 2006

Miffo

Jag hade en idé om att jag skulle klippa mig innan vi åker. Tänkte att det är nog bäst att göra det hemma så att jag inte blir tvungen att göra det där. Det kändes som om risken för missförstånd skulle öka markant om jag blev tvungen att förklara hur jag vill ha det på engelska.
Jag hade fel. Så väldigt fel.
Risken för missförstånd är tydligen lika stor vart man än klipper sig och vilket språk man än talar.
Jag vet inte vart det brast i kommunikationen mellan mig och den personen som satte saxen i mitt hår. Jag har däremot ett starkt minne av att jag INTE sa:

- Kunde du vara så snäll att klippa mig så att jag ser 10 år äldre ut?

- Toppa? Nej, jag vill ha en helt ny frisyr.

- Kunde du klippa upp håret lite mera? Säg 7 etapper istället för 1?

- Var så god och få mig att se ut som ett helvetes, förbannade, jävla MIFFO!

Jag vet med största säkerhet att dessa ord aldrig yppades från mina läppar, men lik förbannat...

Nu ska jag gå och gråta. Lite till.

8 kommentarer:

Ataharis sa...

Synd med håret. :( Men jag lovar att hålla tummarna för dig imorgon!

Karin sa...

Tack, jag lär behöva alla tummar jag kan få!

S-Man sa...

Det är det som är så skönt med att raka skallen - man slipper dåliga hårdagar! Inte för att jag tror att du ens överväger det men...

Tråkigt med barret.

A N N I K A sa...

Håller tummarna idag och får alltsåledes inget gjort - men jag skyller på dig och då kan ju ingen säga att jag bara latar mig eller hur?

Men alltså, vad är det med frisörer? Har de värre selektiv hörsel än barn, eller? Undrar om "ignorera kunden" är ett stort ämne på utbildningen...? Och varför klagar man inte - kräver pengarna tillbaka och kompensation helst?

Trösta dig med att det är så varmt i Mildura att det bara är skönt med kortare hår. Eller?

Happy travelling!

*kram*

Jasmin sa...

Jag känner din smärta..
.. hoppas det känns bättre när du fått bort vaddetnuärförgeggadeläggerihåretpåfrisörsalongersomseralltannatänfördelaktigtut ..

håller tummarna för idag!

Anonym sa...

Stackars dig. Är INTE roligt när man blir missnöjd med håret, finns inte mycket man kan göra då. Själv fick jag en mini-lugg när jag ville ha min rätt långa lugg toppad. Hmmf.

Karin sa...

Smannen: Inga planer på att raka skallen... än.

Annika: Tofs funkar också. Tills det växer ut igen. Hade jag inte skrivit prov hela dagen idag hade jag definitivt gått tillbaka!

J: Urtvättning av gegg gav ingen tröst. Men som sagt... tofs funkar.

Hanna: Konceptet "att toppa" borde ju vara med på en av de första lektionerna i frisörskolan. Tycker man.

A N N I K A sa...

Kanske just det att det är första lektionen som är problemet. Vem kommer ihåg vad som sades då, när man lär sig så mycket nytt annat längre fram? Tror de borde avsluta VARJE lektion med att förklara begrepp som "toppa" och "nöjd kund"...