onsdag, mars 29, 2006

5 poäng blockflöjt, tack.

Jag sitter och letar andrahandsval till min högskoleansökan. Bläddrar igenom kurskatalogen och söker på studera.nu.
Visste ni att det finns högskolestudier i blockflöjt?
När jag såg det vaknade genast min, ibland kanske lite väl livliga, fantasi och jag såg framför mig en grupp vuxna människor, sittandes i en halvcirkel. Alla har en blockflöjt i plast och alla försöker sig på det oerhört komplicerade stycket "Lilla snigel". Någon spelar fel så det gnisslar.
Plötsligt känns inte högskolan så himla skrämmande i alla fall. Ungefär som när man ska tala inför publik och man tänker sig att alla är nakna för att bli mindre nervös, tänker jag mig att det finns såna som går till högskolan för att plugga blockflöjt. En 5-poängs djupdykning i "Hej, sa Petronella".
Jag fick nästan en impuls att vara lite lustig på min ansökan och slänga in som sjättehandsval typ Läkarlinjen, eller nå't sån't. Om inget annat funkar, om inte ens blockflöjtarna vill ha mig, så får jag väl bli läkare då... Fast sedan tänkte jag att om någon ens kommer att lägga märke till mitt försök till humor så skulle det nog inte uppskattas i alla fall. Synd. Jag hade tyckt att det varit väldigt skojigt.

Nu till en allmän fråga. Med min ansökan ska jag skicka med ett anställningsbevis för att styrka fem års arbetslivserfarenhet. Min arbetsgivare har skrivit ut ett papper själv där han styrker min anställningstid och skrivit under. Räcker det? Ska det inte vara något formellt formulär? Fomulär nr KBR143 typ.
Något säger mig att han inte gick igenom eld för att ta reda på detta...

Och så till vädret.
I Mildura, Australien förstås.
26 grader och strålande sol.

2 kommentarer:

Jasmin sa...

Haha.. blockflöjt..
Ja.. det finns väl allt typ...
10p kontemplation..?
5p Klipp och klistra..?

Om du är osäker på vad du behöver skicka med, ring till skolan och fråga. De får sådana frågor jämt.

och strålande sol.... Ja. Förstås.

Karin sa...

Undrar om det finns 5 poäng Livlig fantasi? Jag skulle flyga genom den kursen...

Snart kommer solen. För somliga...