onsdag, mars 22, 2006

Snö-semester

Ni har väl alla läst/hört om cyklonen som drog in över norra Australien här i början av veckan. Något som inte hänt på väldigt länge. Australienarna är chockade och traumatiserade. Det de inte vet är att det bara är början.
Nu är frågan; Ska jag ringa upp utrikesdepartementet i Australien och tala om att det kommer att snöa för första gången på x antal år i södra Australien i början på april? Ska jag säga åt dem att förbereda sig för snö och drivis? Ska jag tipsa om var man köper billiga snöslungor? Eller ska jag bara helt osjälviskt avstå från att resa dit så att de slipper snön helt och hållet och får den varmaste hösten i världshistorien?
Jag vet inte...

I dagens tidning fanns det en bild från det drabbade området i Australien. Det var bostadshus där taken blivit avslitna. Jag började titta lite närmre på bilden och får då se att i ett av husen står det en kvinna(?) med vad som ser ut att vara en mopp eller sopkvast.
Snacka om att leva i förnekelse.
- Darn it Bruce! Haven't I told you to take off your boots before you come inside? This place is a mess!"
- But honey, the roof....
- Don't honey me! Get them boots off now!
- Yes ma'm

3 kommentarer:

Niklas sa...

Bara snö och drivis? Du inser förstås att vi åker dit båda två? Australien kommer med största sannolikhet sjunka ned i havet som Atlantis för att aldrig synas igen.

Karin sa...

Ja, jag har tänkt på det där... Bara flygresan dit känns ju som vi tar en risk. BÅDA TVÅ på samma plan, samtidigt...

Jasmin sa...

Nu tar ni genast i trä. Båda två!