fredag, mars 03, 2006

Stängt för dagen.

Jaha och där har vi det. Stressnivån blev för hög och hjärnkontoret stängde tidigt. Normalt sett är det ju alltid casual friday där uppe, men idag packade de ihop helt och hållet. Godnatt liksom.
Detta märks tydligt genom att tillvaron plötsligt ter sig lugnare. Skitsamma typ. Men å andra sidan blir enkla frågor mycket svåra att besvara. Exempel på frågor som tagit lång tid hittills.

Har jag ätit idag?
Hmm.. ja. Eller nej förresten. Jo kanske... den där bananen... åt jag den själv eller gav jag den till lillkillen? Jag vet helt säkert att jag druckit kaffe. Men det räknas tydligen inte.

Vad är det man sätter på tandborsten innan man borstar tänderna?
Pumptvål. Fast det känns inte riktigt... ska det inte vara något man mer klämmer på? Ahaa, tuben. Med tandkräm. Inte kortisonsalva.

Hur många försök måste man ha till att skriva ett enkelt ord som "tuben"?
Tyben. Tubben. Ruben. Tubern. Tuben goddammit.

Min man kommer hem ifrån jobbet, ger mig en kram och säger; Ta och åk in till stan en sväng. Fika med en kompis. Shoppa lite.
1000 röda rosor hade inte kunnat väga upp de enkla orden. Han är en ängel. Med klös.
I love you!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan Karin! Har precis spenderat en timme till att läsa din blogg. Mycket intressant. Fast som smal tjugoåring känner jag mig lite angripen ibland. Fast ändå har jag en känsla av att du inte alls är så bitter som du vill låtsas om! Ha det bra och lycka till i Australien.

Karin sa...

Hejsan Hanna! Jag menar inte att angripa någon, förutom mig själv lite då och då. Det mesta är skrivet med en nypa sarkasm...
Hoppas du hade en trevlig lässtund ändå!