tisdag, mars 28, 2006

Dumstirrande

Om man har så mycket att göra som jag skulle man nog utnyttja dagen maximalt för att få lite av det gjort. Det vore det mest logiska att göra. Det vore kanske till och med det mest intelligenta att göra. Men jag känner mig inte intelligent just nu. Jag känner mest för att sitta och dumstirra. Med munnen halvöppen.
Därför har jag inte börjat packa ens det som faktiskt går att packa. Sommarkläder. Det är ju trots allt bara kläder till fem personer. Hinner jag ju lätt med på lördag efter provet. För då lär jag ju inte känna för att dumstirra.
Jag har inte heller pluggat på allvar. På sin höjd läser jag några frågor halvhögt för att sedan muttra fram sarkastiska svar. Det lär ju gå hem på provet också. Inte.
Tvätten ligger i drivor. Dammråttor av klass större morrar i varje hörn. Latmasken suger i sig stress och växer sig större och starkare för varje dag.
Det fina i kråksången också är att stressen som beror på att jag gör för lite i förhållande till hur mycket som finns att göra, gör att jag inte sover ordentligt på nätterna. Vaknar hela tiden och har svårt att somna om. Så som mitt lilla "cherry on top" är jag mördande trött.
Ond cirkel? Nej, det är en överjävligt elak och illvillig cirkel.

Jag tror att det helt enkelt stavas R E S F E B E R.

Vädret idag down under: 26 grader och sol.

5 kommentarer:

Shirika sa...

Psst! Hälsar bara att jag följer dinn blogg (tycker om den!) och att jag frrrryyser och e jätteavundis inför er resa! (Själv har jag mor o far i Thailand - men hur många ensamstående trebarnsmödrar har råd att åka dit bara-så-där?)

Anonym sa...

Lilla gumman, jag känner med dig. Men jag är säker på att allt kommer att gå bra.
Föresten...i sura heter dummstirra att "tomglo". Ville bara delge dig detta onödiga vetande

Karin sa...

Shirika: Tack! Ska skicka lite värme med mina inlägg som jag skriver från "down under".

Anonymous: Tomglo... ok. Undrar om det kommer på provet? På ord-delen kanske?

Anonym sa...

Tycker ofta du känner dig stressad över diverse hushållssyslor så nu måste jag fråga: Har du ingen pli på din karl? Sköter inte han halva arbetet?

Karin sa...

Hanna: Du har fått det om bakfoten, det är min karl som inte har "pli" på mig. Det är mestadels min halva jag stressar över...