fredag, mars 24, 2006

Le McDonaldini

Maken ringer på morgonen och tycker att vi ska gå ut och äta ikväll(för alla andra småbarnsföräldrar kan jag påminna om att "ut och äta" inte betyder att äta utomhus utan att gå på restaurang. Ni vet, där man får maten serverad och där man inte behöver ta hand om disken. Ring any bells?)
Jag blir alldeles till mig i trasorna och pladdrar och planerar. Plötsligt säger maken "tror du inte att det blir sent för Lillkillen?". En ordentligt örfil på en hysterisk männsika hade inte haft bättre effekt.
VA?? Ska HAN med??
Sen inser jag att jag i det närmaste låter fientligt inställd till min egen son och tillägger med honungsstämma att jo, det kunde nog bli lite sent för honom. Kanske ska jag kolla om vi kan få barnvakt?
Maken skrattar till lite, önskar lycka till och tillägger att OM jag inte hittar någon barnvakt så kan han följa med. Vi får helt enkelt gå någonstans barnvänligt.

Jippii... ikväll sitter jag på McDonalds och dinerar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

maccas? i was thiking more along the lines of burger king hun:P

Anonym sa...

Jag ska nog aldrig skaffa barn. Katterna kan man i alla fall lämna i några timmar tillsammans med en skål torrfoder utan att de gnäller för mycket. Risken är, med barn, att deras magar inte gillar torrfoder...

S-Man sa...

Men du kom ju UT å käkade i alla fall???
Man får som sagt vara glad åt det lilla ibland :)

(snart klår du mig på jobbiga Word Ver. Du hade nu: odsefxrx... PUST, det var jobbigt. Ba'såru vet...)

Karin sa...

Hubby: Think we did better than that even! ;)

Talkback: Mina barn har ätit mängder med torrfoder i sina yngre år och vi såg ingen märkbar effekt. Så låt inte det stoppa dig! :D

Los Snubbos: Vi KOM faktiskt ut till slut, på riktig restaurang!
Hoppas du hämtat dig från Word Ver:n ;)