lördag, april 01, 2006

Sopranos

Bara en snabbis. Måste packa. Måste städa. Måste sova.

Provet gick väl sådär. Kanske hade det gått bättre om någon kunnat korkat igen truten på operasångerskan som tränade hela dagen i salen ovanför oss. De la ingen förmögenhet på isolering när de byggde den där högskolan. Mot provets slut hörde jag nämnda operasångerska nynna utanför dörren när hon gick. En lättnadens suck hördes i provsalen. Tills hennes kurskamrat satte igång. Han var tenor.
Sån't där borde man få extra poäng för. Om inte annat så är det en bra ursäkt.

Nu är jag så trött att jag skulle kunna sova stående. Men däremot är jag inte packad. I någon bemärkelse. Imorgon bär det av. Jag vet någon som kommer sova som en liten bebis på planet. Och det kommer förmodligen inte att vara lillkillen.

Har inte haft tid att kolla upp vädret. Men jag tokchansar(det har blivit en del av den sorten idag) på 20+ och sol.

3 kommentarer:

Studiomannen sa...

Jag höll tummarna. Och se att det fungerade! Typ.

:-D

Anonym sa...

Trevlig resa!
/vild-hallon

S-Man sa...

Klartsomfan att du fixade provet!
Idag tror jag dock att det är ganska så mulet och bara +18 (hutterutter).
Sen när du kommer fram, utviladsomfan, DÅ! är det solsken igen.

=)