onsdag, juni 28, 2006

Öppet brev till alla pojkar/män/gubbar

Igår städade jag toaletten. Här hemma är jag, av kvinnligt kön, en minoritet, 1 -4 och det var när jag städade toaletten som det slog mig.

Tro mig gossar, vi vet att ni kan stå upp och kissa. Jag ska till och med vara först med att erkänna att jag någon gång, i ett svagt ögonblick när nöden varit stor på en plats där toaletter ej står att finna, har varit en gnutta avundsjuk. Ni behöver aldrig moona omvärlden för att göra ett enkelt behov.

Men. Men!

Det finns absolut ingen anledning överhuvudtaget att om och om igen bevisa detta faktum. Bara för att ni kan stå upp och kissa betyder inte det att ni måste stå upp och kissa. För med handen på hjärtat, är ni alltid så hundraprocentigt pricksäkra som ni skulle vilja utge er för att vara?
Det måste ju vara oändligt mycket bekvämare att slå ner baken och sitta en stund än att stå där och skjuta prick? Eller är det det som är sporten?

Härom dagen knallade jag in på toaletten för att se vad lillkillen pysslade med. Vi kan väl säga såhär, med ringen uppfälld är han i alldeles lagom höjd för att kunna stå och kissa - no hands! Han har inte varit blöjfri någon längre tid, men tydligen har någon "vänlig" själ instruerat honom om hur det ska gå till. Det var inte jag.

När vi har flugit fram och tillbaka tvärs över jorden har jag alltid förvånats över att karlar inte ens har vett att slå ner arschlet på en flygplanstoalett. Hallå? Luftgropar? Att gå på toa utan skor är helt otänkbart redan en timme in på ett trettontimmarsflyg. I tolfte timmen håller man sig.
Men inför numero duo är vi alla jämlikar! Jag kan bara anta att om man börjar med att pinka ståendes någon gång i treårsåldern så kanske man utvecklar immunitet mot att sitta på kissiga ringar?

Till alla er karlar som redan har insett min poäng och som faktiskt sitter ner och kissar när tillfälle erbjuds vill jag bara säga; YEAH! Hallelujah, you have seen the light!
Dessutom löper ni mindre risk att få problem med prostatan och jag har hört att bara undersökningen ska vara av den mindre trevliga sorten...

9 kommentarer:

S-Man sa...

Förlåt...

Ataharis sa...

Amen! Jisses vad läbbans det är med en krans av kiss som man lyckligt ovetande (ja, fram till den stunden då) sätter sin förhoppningsvis skoklädda men allt som oftast strumpbeklädda eller i värsta fall bara fot i när man försöker uträtta sina behov.

Anonym sa...

Amen från det här hållet också. Även om könsfördelningen hos mig är 50-50.

S-Man sa...

...annars brukar jag fälla upp sittringen, om jag inte är på ett alldeles extatiskt humör och gör helikoptern samtidigt som jag tar en drill!

Could happen.

Karin sa...

Trulsa: Nej, det är ingen höjdare! Ibland önskar man att man hade ett par "Red Bull".

Onky: Det blir en del "stänk" med fördelningen 80-20...

Snubbus: På flygresor måste fler än en karl bli "alldeles extatiska"...

S-Man sa...

Hahahahahaha!!!
Det är väl höjden antar jag!?

Men ärligt, jag håller faktiskt med dig om att det är skitäckligt.

Det ÄR faktiskt inte så svårt att torka upp efter sig om man skulle missa, om man nu måste stå och pinka menar jag.

Jag har en teori om det där: Förmågan att "träffa rätt" (eller åtminstone rätta till ev. begågna misstag efter sig) sorteras in i samma fack som att INTE kasta skräp på gator och parker - sunt förnuft!

Så: Pottträning med lillkillen KAN faktiskt även förebygga allmän nedskräpning.

"no hands"...
Hahahahahaha!

Studiomannen sa...

Att leka trickset "skruva ur lampan och sätta gladpack under sittringen" är roligare när folk sitter.

Skiter i att min högst eventuella macho-image spricker nu, men jag sitter alltid. Möjligen inte i pissoaren.

Prostatan nås bäst genom bakre ingången men faktum är att jag aldrig haft besök där av det skälet. Det är först efter 40 som de slentrianmässigt (för det kan fan inte vara för att det är kul) de kollar. Därmed har jag ett halvår kvar innan fingrarna kommer.

Karin sa...

You have seen the light! ;)

Till din fyrtioårsdag önskar jag dig en husläkare med små händer... :D

Anonym sa...

Kan meddela att jag har en egen variant, som jag ärvt av min far. Istället för att stå upp, så går man ner på ett knä. Du kommer närmare, kan sikta noga och åtnjuter lika fullt fördelarna med att slippa dra ner brallorna! Voila!

Har dessutom fått mig en prostataundersökning trots att jag inte uppnått de 40 och det var fruktansvärt överreklamerat. Obehagligt i några sekunder, sen var det över. No biggie (små händer?? ;-) )