måndag, juni 12, 2006

Hur var det tänkt här då?

Man hör lite då och då på nyheterna att folk blir dömda till "vållande till annans död" istället för mord. Jag har förstått skillnaden, men vem var det som kom på uttrycket "vållande till annans död"? Vems död skulle det vara om det inte var någon annans? Sin egen?

Borde det inte heta "vållande till dödsfall" eller nå't sån't...?

Och sån't här spendrar jag tid till att fundera på, kanske skulle jag försöka hitta en hobby?(Jag vet att jag kan ha påpekat förr att jag behöver en hobby, men än så länge ingen framgång på det området...)

1 kommentar:

S-Man sa...

Ja eller: han/hon hade ihjäl'n ba'...

Förslag på hobbys:
Räkna kalorier
Odla vårtor
Virka jättemånga tröjor avigt
Sticka en geting
Lära sig Samiska
Läsa böcker baklänges
Börja snusa
Eller göra som jag: knapra morötter.

Ja... och några fler göromål som jag kan utveckla närmare vid ett annat tillfälle.

=D