onsdag, juni 07, 2006

Fett med färg

Vet ni vad som inte är roligt? Att skrapa färg. Det är inget skoj alls.

Det måste ju finnas ett bättre sätt? Ett enklare och snabbare sätt? Någon där ute måste veta!

På våra dörr- och fönsterkarmar sitter det tjockt med färg. Rikigt kalasfett med färg. Och det är allmogestil. Vinklar och böjar i alla tänkbara former. Man kan aldrig föreställa sig hur många sidor det finns på en enda dörrkarm förrän man försöker att med värmepistol och skrapa få bort all färg. Utan att sätta väggen bakom i brand. Det är inte skoj...
I vårat vardagsrum enbart finns inte mindre än tre dörrar och tre fönster var av ett av dem är ett trippelfönster.
Igår gjorde jag en dörrkarm. Det tog tre och en halv timme, en massa svett och ett antal mindre brännmärken. På mig. Ont.

Så alla hantverkare där ute, ge mig lite tips! Det kan inte vara meningen att det ska vara såhär?

Kan jag aldrig tänka mig...

2 kommentarer:

S-Man sa...

Ehe... Åk in till Bauhaus (eller motsvarande) och ställ "tusen frågor"!
Alltså: ställ "experterna" mot väggen, och ge dig inte förrens du fått svar på dina frågor. Fungerar varje gång - garanterat!

Anonym sa...

Jag kom hit genom att googla på skrapa färg och jag vet eeexakt vad du menar. Har just köpt lägenhet med med fina fönster, dörrar, lister och karmar i trevlig allmogestil. Tyvärr målade förre ägaren om hela varagsrummet - i blanksvart. Extremt jobbigt att få bort...