tisdag, augusti 01, 2006

Väderfilosofier

Det regnar. Det regnar riktigt ordentligt. Inte några fjösiga skurar här och där. Idag regnar det. Och det är bra för det behövs verkligen. Det krasar under fötterna när man går på våran mossmatta och det var det som gav mig första ledtråden till att vi kanske behövde vattna. Men tydligen har gjort något rätt sista tiden för jag fick ju lite hjälp med det så att säga.

Nej inte gör det något att det regnar i ett par dagar eller så, det är rikigt mysigt att bara stanna inne. Pyssla och dona lite. Men. Är det bara jag som känner en smygande oro? Tänk om det inte slutar att regna då? Tänk om det regnar resten av sommaren ända in på hösten och tänk om regnet bara fortsätter fast i en fastare form. Snö. Det här kan vara början på nästa vinter.

Jag får något vilt i blicken när jag tänker på vinter. Och inte vilt som i förväntansfullt glatt vilt, utan riktigt terrorvilt. Bindgalen vilt. Jag vill inte ha några fler vintrar. Någonsin faktiskt. Åt helvete med vita jular och och nyårsaftnar med gnistrande vita inramningar. Det finns snö på sprejflaska och man vill ha't.
Jag tror inte att jag klarar en vinter till i mitt liv. *ynkel*
När jag stog i kön för att få ett nytt liv, ni vet där man väntar innan man föds, så hade administratören en allmänt dålig dag och någon skulle få ut för det. Och där stod jag. Först i kön.

- Önskemål?
- Jaa... helst ingenstans där det blir riktigt kallt. Jag klarar inte kyla. Jag mår fysiskt dåligt i kyla. Sen om det inte är alldeles för mycket begärt kanske inte så förtjust i godis den här gången? Med Bodil och Berit(mina höfter) blir det så tungrott. Och sen skulle jag vilja bli bra på sporter också.
- Mmhmm... Ingen kyla. Inget godisbegär. Atlet. Japp... noterat.
- Australien vore kanske...
- Här har du din biljett. Det blir Sverige. Och du...*elakt litet fnitter* lycka till med Bodil och Berit.

Och här regnar det idag. Det ska ju regna ibland också. Bara det slutar sen. Helst innan det övergår i fast form.

5 kommentarer:

A N N I K A sa...

Hahaha. Seriöst - har du döpt dina höfter?! Jag dööör...

Karin sa...

Ja något måste jag ju kalla dem, mina trogna följeslagare :D

Studiomannen sa...

Karin!

Grattis!

Ataharis sa...

Karin, grattis på vår gemensamma dag! :)

(jag bjuder på hallon- o blåbärspaj på jobbet idag, ska skcika en tanke extra till dig då)

Karin sa...

Tack så mycket :D Min namnsdag firade jag med... att börja jobba!
Men det kan jag väl stå ut med för snart slipper jag ju stället. Back to school...