måndag, augusti 14, 2006

Det ska vara en hamnarbetare i år

Det här med dejting. Av naturliga skäl var det ju ett tag sedan jag var med i gamet och därför tyckte jag att det var skoj när de behandlade ämnet på radion idag. Några minuter in i programmet visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta dock.

Först ut var en kille som tillsammans med in kompis hade skrivit en bok i konsten att dejta. Deras teori gick ut på att alltid, i alla situationer, vara alfahannen. Helst skulle man förlöjliga tjejen man var på dejt med. Då skulle man få ligga. Som fan.

Här kommer första gråtskrattattacken. Vad i helv... pratar han om? Killen menade på fullaste allvar att om du är självgod, överlägsen och lite elak, då får du brudar. Vidare hade han utvecklat en teori att kvinnor som gillar underställda karlar också går igång på pisk. Där emellan fanns det tydligen inget. Var man inte överlägsen så var man underställd.
På dejten som han skulle på ett par timmar efter intervjun skulle han säga åt tjejen att sitta rak i ryggen och förlöjliga henne och lite så...
Och den här killen har skrivit en bok. Och fått det publicerad. Jag lär sova med lampan på ett tag.

Andra skrattgråtattacken fick jag när de intervjuade Ebba Von Sydow, som tydligen också har skrivit någon slags bok i ämnet. Eller om det bara var ett gäng regler. I vilket fall hade hon också kommit fram till att killen skulle ta rodret om det skulle bli något. Tjejen skulle vara svår och sval. Inte svara på sms hur som helst och absolut INTE ringa upp. Med andra ord kan jag tacka min lyckliga stjärna för att jag är gift i dagens läge.
Dessutom hade Ebba synpunkter på vilken typ av karlar "det ska vara". De ska kunna spika upp hyllor och ha muskler. Här gick jag och trodde att personligheten var viktigast - sicken lantlolla jag är! Det är ju såååå 2005!
Ebba refererade till Stålmannen som går på bio(igen) och att Jennifer Anniston går från Brad Pitt till Vince Vaughn. Där ser man ju tydligt den nya trenden.

Ursäkta mig? Trenden?? Vad kommer härnäst? "Dagens outfit: Jeans, skjorta, pumps och Kalle - den muskliga och händige hamnarbetaren."

Jag hoppas att de förväxlat "överlägsenhet" med "god självkänsla" och att de så småningom upptäcker skillnaden.

Min mans självkänsla var en av de första sakerna som attraherade mig när vi träffades. Hans sätt att ta plats utan att stjäla den från någon annan. Det andra var hur han fick mig att känna mig som a million bucks. Hade han följt de förstnämnda killarnas råd hade vi med ganska stor säkerhet inte varit gifta idag. Faktum är att vi nog inte ens gått på mer än en dejt.

Men det är ju bara jag...

7 kommentarer:

Jasmin sa...

hahaha... galningar..
Annars har jag nog dejtat honom... :)
"Jasså.. du är kärnfysiker. Jaja.. det är ju inte så svårt. Brukar jag göra för att slappna av.."
Typ.
Han fick inte ligga.

Karin sa...

Var det samma som 60% killen? Han måste ju ha haft de här killarnas bok som bibel...

Studiomannen sa...

Finns det pumps i stl 45? med en sådan trend tror jag att jag är körd. Men mitt allra första jobb var i Varbergs Hamn....

...men då hade jag orangea kommunalarbetarkläder.

Anonym sa...

Att du bara vågar ifrågasätta stilikonen Ebba "Mina föräldrar arbetade alltid när jag var liten, så jag anser att jag är arbetarklass" von Sydow så där???

För övrigt är jag tacksam över att min fru föll för min empati, humor och intelligens, snarare än de muskler jag iof sköter ganska väl. Jag tillhör visserligen de snälla, omtänksamma killar som hade kunnat bli bittra och gubbsnea över att sällan få ligga... men jag tror och hoppas ändå aldrig att jag tagit steget över till den mörka sidan av kraften som den här snubben rekommenderar.

Jasmin sa...

Hehe.. ja han var en riktig klippa.. men nej. Inte 6/10-killen.

Den här var det: http://stadslivsnonsens.blogspot.com/2005/08/ofrnkomligt-blast-from-past-2.html


(wordverif: uijelawu
Ursäkta. Men låt mig få framstöta ett frustrerat: aaaaaarrrggnnnnrrnnnggghhhhh.....!)

Karin sa...

Peter: Oj, har din fru så stora fötter? ;) Men hamnarbetet räknas och din fru kan konstatera att hon är riktigt "inne" :D

Lenin: Jag är en modig flicka jag! May the force be with you ;)

Jasmin: Vilken mardrömsdate!

A N N I K A sa...

... jag också ...