tisdag, augusti 15, 2006

Ett till... öhhh... inlägg

Så har jag lyssnat på radion igen. Ja, jag vet. Det var väl självaste f-n vad jag tjatar om den där radion. Men det här var faktiskt skoj.

Trafikinformationen kommer in lite då och då med meddelanden om olyckor och andra stopp i trafiken. Så också idag. Men killen som skulle leverera meddelandet var väl minst sagt dåligt förberedd. Jag har aldrig någonsin förut hört någon staka sig så mycket i radio. Av den minuten han var i sändning bestod ca 30 sekunder av "ööhhh". Sen lyckads han säga fel landskap.
Jag stod och småfnissade lite för mig själv när den stackaren försökte haspla ur sig sitt meddelande. När han äntligen sagt det han skulle tar han fingret av sändningsknappen(som jag tror att de har) och precis innan han försvinner ur etern hör man ett tyst och mellan tänderna sagt "fan". Där övergick ett småfnissande till ett regelrätt asgarv.

Framför mig ser jag bilden av Jörgen, provanställd på Sveriges Radio. I fem veckors tid har han fått svara i telefonen, koka kaffe och vässa pennor. Idag kom och gick hans chans. Hans dröm som programledare i radio slogs i spillror när ordinarie meddelandeuppläsare fick akut diareé och han fick äntligen sätta fingret på sändknappen. Jörgen som blir så paff och nervös får bara fram "öööhhh.... ööhh... öhhh...".
Ikväll kan man se honom på krogen, sittandes vid baren med en ljummen öl. Han pratar lite tyst för sig själv. Upprepandes meddelandet han fick att läsa upp i radio. Om och om och om igen. Inte en enda gång någonsin igen i sitt liv kommer han att säga "ööhhh".

3 kommentarer:

Elina sa...

Härlig blogg!! Keep up the good work! Lägger nog in en liten bookmark här. :)

S-Man sa...

Stackarn...
Men han gjorde nog sitt allra bästa, för stunden.

(pjxgc) =)

Karin sa...

E: Tackar allra ödmjukast :)

Snurrus: Oh ja, han slet som ett djur!