onsdag, augusti 09, 2006

En ryggrad, tack!


Är det någon som fattat Loka-reklamen på TV? Den där när man ser en kille hoppa från ett hopptorn ner i sjö?
Jag har förstått att man ska förstå att för varje person som berättar så överdriver de "en aning". Höna av en fjäder kind of grej. Men jag får det inte att gå ihop ändå. Drick Loka och bli en kompulsiv lögnare?

Om inte ens två veckor är det skolstart kan jag berätta för den som inte visste det. Inte vilken skolstart som helst dock. MIN skolstart.
Det är alltså meningen att jag ska hitta till uppropet, på rätt dag, rätt tid och rätt plats. Jag kan möjligen klara av en av tre. Jag tror också att jag kommer göra ett bestående intryck redan första dagen när jag går omkring och spontankräks lite då och då.

Jag vaknade kallsvettig härom natten av att jag drömt att jag just sagt orden "Jasså, ska vi leka klädstrecket på stora torget nu? Det är klart jag är med!"

Skolstart - schmolstart...

8 kommentarer:

Jasmin sa...

När jag började fick jag (och alla andra "nollor") hoppa jämfota över varje övergångsställ. I en vecka.
Sortera bilar på en parkering.
Äta choklad från en blöja. (huuuuh..)
Äta rå vitlök.
Dansa riverdance inför publik.
och sjunga perversa versioner av barnvisor.
Jag kommer aldrig kunna se Bamse och Lille Skutt i ögonen igen....


(Word verif: "zancte" HA! Jag visste väl att jag är lite helig.)

Karin sa...

Tack Jamin! Nu känns det mycket bättre. Eller inte.
Jämfotahopp över gator? Jag tror att de är räddare om sin infrastruktur än så!
Jag tänker sno en rullstol och fejka lam de första tre veckorna...

maruschka sa...

Äsch då, det kommer att gå så bra så!...*s*...håller en tumme för att nervositeten försvinner...*kram*

Vild-hallon sa...

Det kommer att gå så bra så... jag överlevde min nollning och just klädstrecket tack vare att det fanns extrema människor i min grupp som inte hade något emot att stå helt nakna inför 120 totalt okända människor. Sedan var det lite allmänt lurendrejeri, hoppa säck och äta godis på varandras kroppar, spännade sätt att lära känna nya människor.

S-Man sa...

Ursäkta min något känslokalla egoism, men det lär ju betyda en hel del skojjsiga inlägg då - utan att för den skull kasta skit på de inlägg du skrivit innan...

//SnubbellibubbeliPOP

Idag: dxqyad
Fixar jag lätt!

Karin sa...

Maruschka: Håller tummar och tår för det jag med.

Hallon: Som jag sa till Jasmin. Nu känns det bättre. Eller inte.

Snubbelubbelito: Eventuellt hamnar jag i chocktillstånd någon gång emellan riverdansandet och klädstrecket och då blir det inte mycket bloggat. Men jag ska göra vad jag kan.

( WordVer: oqsnwnub - inte så illa pinkat, men inga problem. Bring it on!)

Anonym sa...

Ser fram emot när du får krypa till korset, erkänna att du var nojig helt i onödan och att du hade så kul på nollningen att du överväger att hoppa av och börja om nästa år. Typ.

Annars var det ingen lyckad nollning, och de som har den borde skämmas då...

Ataharis sa...

Kan lugna dig med att nollningen på textde går ut på att skapa gemenskap och lära känna varandra, och förnedring (som klädstreck) är bannlyst. Det är inte heller alkoholtvång. :) Dessutom är det helt frivilligt, du måste ju inte vara med. Fast det vill du nog.

Själv hade jag dragit på mig smittkoppor och fick hålla mig borta, men förstod och hörde av de andra att jag missade mycket kul.

(wordver: cekgpc - o det kan man nog säga att jag har: seg pc... *s*)