onsdag, augusti 02, 2006

Allt mitt är mitt

På radion i morse hade de ett inslag där de bad att få titta i någons matvarukasse. De hade fått tag på en herre i, vad jag gissar, sextioårsåldern.
På frågan skrattar han lite skrockande och säger att det inte är hans matkasse, den tillhör nämligen hans fru. Som just nu betalar. För nämda matvarukasse. Bara detta fann jag lustigt.
Men när frugan betalat klart fick de i alla fall glutta i kassen. Kakor fanns det. Och färdigmat. Färdig Lagad Mat.
Man kunde riktigt höra i radion hur obekväm damen tyckte att situationen var och på frågan om färdigmaten var en favorit svarade hon "verkligen inte". Hon hade minsann aldrig ätit den förut och var egentligen inte alls förtjust i färdigmat alls eftersom hon tyckte att maten som hon lagade själv var mycket godare.
Stackars lilla damen. Tagen på sängkanten med såväl köpkakor som färdigmat. Hon försvarade sig med näbbar och klor och eftersom hennes gube redan hade sagt att kassen var hennes kunde hon ju inte skylla på honom heller.
Hon fick dock sin revansch precis i slutet när de frågade hur mycket varorna hade gått på. Med triumf i rösten förklarar hon att gubben, som tydligen flytt hals över huvud, faktiskt haft ett fyrpack öl under armen som ingått i hennes köp och därför hade hela kalaset gått på 75 kronor och 80 öre.
Ha! Där fick han minsann!

Jag hade gett ganska mycket för att få ha varit en fluga i deras bil när de åkte hem.

Förövrigt, som vissa av er redan har noterat, har jag namnsdag idag.

Det går bra att uppvakta mig hela kvällen.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Haha :)
Grattis!

S-Man sa...

Hehe... det är ju tydligt att snubben hade koll på läget. Han gjorde klokt i att älga ivägsomfan med fyrpacket under armen =)

Grattissomfan!!
Ska man fira namnsdagar oxå?
Det innebär ju ännu en flaggdag då jag har namnsdag nästa gång *FLIIIIN*


Ok, idag är det xwoqrzij i Word ver.
*Kavlar upp ärmarna*
Känner mig stark och kaxig idag så den där fixar jag lättigt.

S-Man sa...

HAHA! Jag fixa'n på första!!

shit
ipalqpq...

=(

Karin sa...

Mike: Tackar, tackar :)

Smannilainen: Menar du att Snurre finns med bland namnsdagarna?? Ha´nte ja´ sett...

Bra jobbat med Word Ver, keep up the good work.

S-Man sa...

Yupp! Snurre finns under.... "Övrigt viktigt".

Kämpar vidare varje dag med Word Ver.
Nu: ypxrovr
HAHA! vad lätt!

=D

Ehh... jag igen...yaoqabsq

Vild-hallon sa...

Grattis på namnsdagen så här lite försent... eller också är jag först inför nästa års namnsdag... det är hur man ser på saken.

Håller med Snurre... du har för det mesta otroligt krångliga word ver. av någon anledning.

Fast den här var ju lite skojigt krånglig - cucmedla. :-D

A N N I K A sa...

Äsch. Missade jag partajet? Nu igen! Grattis i efterskott. (Tror du gör klokt i att påminna - annars blir man banne mig aldrig gratulerad!)

Studiomannen sa...

Man borde egentligen strejka när man måste skriva bwbkwdr! :-D

Jag noterar att jag var FÖRST av bloggarna att gratta!

Karin sa...

Tackar, Annika och Hallon! Här är varje dag en fest.. ehh.. eller typ.:D
Klart att det ska vara lite krångliga Word Ver, det ska ju inte bara vara skoj hela tiden :P

Karin sa...

Peter, jag noterade också att du var först ;) Och utan påminnelse! Det blir guldstjärna i kanten!