söndag, augusti 20, 2006

Murphy, bite me!

Nu är det snart dags. Inte långt kvar alls. 17 timmar 48 minuter och 37 sekunder. Ungefär. Jag är inte nervös. Det där som kör i magen är bara hamburgaren jag åt till lunch. Den måste ha varit lite skum.
Som pricken över i har Murphy lagt ett litet triumfkort åt mig. Ett ess i rockärmen för att jag ska förstå att han alltid är närvarande även när jag tror att han har hittat ett annat mobbobjekt. Idag handlar det om kläder.

Som jag skrev någon gång tidigare för länge sedan har jag en vana att alltid lägga lite extra krut på min uppenbarelse när jag känner mig osäker. Lite extra omsorgsfull make-up, lite extra tanke bakom kläderna osv. Som en mental snuttefilt. Om jag ska se ut som en idiot ska jag iaf se ut som en fräsch idiot.
Med detta i åtanke så tog jag alla kläder jag kunde tänkas eventuellt vilja ha på mig, samlade ihop det som var använt(oavsett hur obetydligt) och kastade in alltihop i tvättmaskinen. Gav mig själv en klapp på axeln för att jag tänker i förväg och helgarderar mig lite.

Om jag säger att något luktar kemiskt kan ni tänka er att det inte luktar det bästa. Så luktade alla kläder när de var färdigtvättade. Fråga mig inte varför för jag har ingen aning. Tvätta igen. Samma lukt. Ut med det enda nya plagget som låg där i och tvätta igen. Nu väntar jag med spänning på resultatet av den tredje tvätten. Inte för att det spelar någon roll. Inget kommer att hinna torka.

Men hey, maken har ju en garderob full med kläder, det är väl bara att ta något där? Några nummer för stora gör väl inget. Jag får väl köra "baggy-look". Min mentala snuttefilt ligger i små, små strimlor. I trådar. På en spole. Under isen i antarktis.

Annars är det ju hela 28 minuter kvar tills affärerna stänger. 20 minuters restid. 8 minuters shopping...

Vi hörs!

5 kommentarer:

A N N I K A sa...

Uuuuh, kläder som luktar efter tvätt är INTE kul. Vi har ett gäng tenniströjor, alla svarta, som ibland luktar surt alternativt mögligt efter tvätt. Inte alltid, men ibland. Och ibland luktar allt annat som man tvättar ihop med dem likadant. Men inte alltid alltså, så man vet aldrig. Några av tröjorna har vi slängt nu. Men se, då är det nån ny mörk tröja som axlar manteln.

Vi har försökt med blötläggning i ättika, tvätt med ättika, klorin. Funkar ett tag, sen plötsligt luktar det surt igen. Varför varför VARFÖR!? Och varför bara svarta tröjor?

Annars är det väl så att studenter bara slafsar runt i second hand-plagg, ju mer udda desto coolare. Eller? Makens garderob kommer aldrig mer att vara reserverad för honom. Säger modeoraklet Annika... ehum...

Vild-hallon sa...

Jag hoppas att allt gått bra idag och att du haft en rolig dag.

Karin sa...

Annika: Jag förstår mig inte heller på detta fenomen, men det sjukaste i detta är att när kläderna hade torkat var lukten borta. Puts väck. Sjukt...

Hallon: Tackar så mycket, men som sagt det blev så mycket på en gång att jag måste låta det sjunka in i ett par dagar eller så...

Studiomannen sa...

AMEN!

Har han lagt ett t-r-i-u-m-f-kort har du ju vunnit! :-D

(dltdfhi)

Anonym sa...

Svaret finns att finna:
http://www.radron.net/templates/news____5966.asp

Man bör alltså behandla både tvätten (som är sur) och rengöra tvättmaskinen med citronsyra.