onsdag, juli 26, 2006

Grönbete

Ikväll ska vi på bio. Bara jag och maken. Inga ungar. Naturligtvis har vi noga valt ut en film. På SF's hemsida har vi omsorgsfullt gått igenom allt som går just nu. Pirates of the Caribbean var längst och därmed det självklara valet. Två och en halv timme ensamma i mörkret. Jag kommer garanterat att somna, men det kan det vara värt.
Däremot såg vi att biljettpriset har gått upp. Jämfört med de 2:50 vi betalde sist det begav sig känns 100 spänn som ett mindre rån. Men om det är vad man måste betala för att få sin tid i biomörkret så...

Första gången vi gick på bio ihop, jag och maken, var i Melbourne när vi precis hade träffats. Då lyckades vi med konsten att se slutet först. I tron om att vi var sena och att filmen redan hade börjat skyndade vi oss in och tog plats. Ingen kollade några biljetter vilket jag tyckte var underligt, men what the heck. Lagom tills vi sett slutklämmen förstod vi att vi var extremt tidiga istället för sena. Så vi smög ut igen. Slutet är dock det enda jag minns av den filmen.

Andra gången vi gick på bio var den gången jag insåg att maken skrattar väldigt högljutt. Faktum var att jag skrattade mer åt hans skrattande än åt filmen. Jag har aldrig hört någon skratta så naturligt högljutt som han gör.

Sist vi var på bio var i Australien igen. Vi satt i mittregionen. Längst fram satt en kvinna med ett väldigt lustigt skratt. Varje gång hon skrattade framkallade det en skrattattack hos maken som skrattar väldigt högt. Som också fann det nödvändigt att härma hennes skratt. Vilket min bror som var med tyckte var väldigt roligt. Jag själv ville helst byta plats. Och film. Jag vet inte säkert, men jag tror att det var fler som kände som jag.

Nu ikväll är det alltså dags igen. Jag ska riktigt gosa in mig i maken, så tätt som biostolarna tillåter. Sen ska jag njuta av filmen, mörkret och det högljudda skrattet.

6 kommentarer:

Frk Fleggman sa...

Ha det så mysigt!
PS: Tackar ödmjukast för länkningen.

Vild-hallon sa...

Ha det så bra!n Den lär vara bra... har jag hört. Har inte kommit iväg på den än och det p.g.a. ren slöhet.

A N N I K A sa...

Jag skrattar också väldigt högt - såväl på bio som vid andra tillfälle när jag skrattar. Och jag skrattar gärna. Så jag har viss medkänsla med din man; jag som också gått på bio och andra tillställningar med folk som vill byta plats/rad/salong så att ingen märker att de är där med mig.

Min sambo sa så sent som igår att han "vant sig vid mitt skratt och nu tycker det är mysigt" men att han i början var väääldigt tveksam. Vi storskrattare är missförstådda...

Karin sa...

Frk Fleggman: Tackar så mycket och vassego :)

Hallon: Nja den var väl sådär, med facit i hand. Ingen brådska.

Annika: Jag har väl vant mig nu, men det kan bli lite jobbigt när han skrämmer små barn....

S-Man sa...

Håller gärna ett visst avstånd gentemot män som sminkar sig. En J. Depp på speed är inget undantag.
Jag avvaktar därför med att se POC...

Storskrattare är bara balla, om deras högljudda gapflabb portioneras ut i lagom stora doser!

Det vore väl mycket värre om han bet på naglarna och smaskade högljutt på nagelbitarna efteråt!?

Eeeewww...

(wkxpho i Word ver idag. Det fixar jag lättigt på första!)

(Hej..... jag igen. qzzlfjg... men nu ska det fan gå!)

Pia-Pralin sa...

Du kommer garanterat INTE att somna, den är både rolig och lite läskig... :-)