tisdag, juli 18, 2006

Information

För er som är nyfikna på vad jag kommer att syssla med till hösten och tre år framöver kommer här, i sann textdesign-anda..... en kopierad text :-/ Som jag har klippt ut från mdh.se

Textdesign 120 poäng

Vill du arbeta med information anpassad efter olika situationer, medier och målgrupper? Vill du lära dig skriva lättläst och effektivt? Då ska du studera textdesign på Mälardalens högskola. Textdesign är en bred utbildning inom information. Här möter skrivkonst och grafisk formgivning vetenskap och kommunikationsteori. Du får praktiska erfarenheter och teoretiska kunskaper som står sig väl på arbetsmarknaden. Lärarna på institutionen har yrkeserfarenhet från branschens alla hörn.Efter tre års studier kan du få en kandidatexamen i informationsdesign med inriktning mot textdesign.

Ja, då är allt klart som korvspad då?

5 kommentarer:

Vild-hallon sa...

Japp! Helt... eller? :-D

Niklas sa...

Fy fan vad avundsjuk jag är.

Ataharis sa...

Aha, det är alltså det som jag kan nu. *s* Nä, men jag hoppade ju av textinriktnignen och läste mer omvärldsanalys- och informationssökarkurser, så jag har en examen i informationsdesign helt enkelt. Men jag har ju läst hejdundrademassans kurser i text - vilket nog inte alltid märks :(

Hur som helst kommer du att ha skitkul (och skitjobbigt emellanåt, men så funkar det ju). Synd bara att du inte får träffa Björn, en underbar lärare, som gick bort nu i våras. Nästan så jag är lite avis... :)

S-Man sa...

Kristallklart!
Skulle själv behöva plugga lite textdesign.

Dagens Word Ver: acoxoo
Påminner lite om One Flew over the Cocos Nest.

Eller...
Så behöver jag bara ett rabatt/klippkort hos hjärnröntgen på sahlgrenska...

Karin sa...

Hallon: Njaaee, jag vet nog inte riktigt vad jag gett mig in på. Men så måste det ju vara ibland också!

Niklas: :P

Trulsa: Jag hittar då aldrig några språkfel i dina texter, så lite nytta måste kurserna gjort ändå ;) Men så är jag ju bara en nolla, en novis, en nybörjare ;)
Men jodå, jag är ganska övertygad om att det kommer bli roligt/skitjobbigt/utmanande.

Smannilainen: Hänger inte riktigt med i WordVer-associationen, jag tänker mest på kolor. Men vem vet, jag kanske skulle införskaffa ett klippkort jag med ;)