söndag, juli 16, 2006

Ring så pratar vi

Jag har fått frågan vad jag skulle prata om, om jag blev sommarpratare i Sveriges radio och vilken musik jag skulle spela. Det är ju minst sagt en lite knepig fråga. Ska jag bra utgå ifrån mig själv eller ska jag ta hänsyn till en eventuell lyssnarskara? Vara lite mainstream alltså, samtidigt som jag bakar in en god bit av mig själv.

Det som är lite roligt med det här är att jag ett par gånger har fått höra att jag borde prata i radio. Jag förstår inte riktigt vad detta grundas på, men det finns tydligen folk som tror att jag inte alls skulle drabbas av akut tunghäfta under sådana omständigheter. Någon trycker en mic under näsan på mig och ber mig vara intressant/rolig/underhållande och jag skulle naturligtvis bara leverera. Jodå. Eller så fick jag tunghäfta.

I alla fall, för att återgå till frågan, vad skulle jag ändå kunna tänkas svamla om då?
Jag skulle bjuda in min bror, Niklas, som medpratare. Sen skulle vi sitta där och associera fritt till ämnen som lyssnarna skickade in. Vi skulle ha skitroligt. Det är lite tveksamt hur många andra som skulle tycka det var lika roligt som vi, men det var ju inte det som var frågan ändå.
Angående musiken så skulle de få det hett om öronen i skivarkivet för valet av låtar skulle vara lika spontant som allt annat. Men jag kan tänka mig att en del hits från 80-talet skulle kunna dyka upp. Och kanske något av Mora Träsk.

Ja det blir nog inte intressantare än så. Life on the mild side. No shit.

3 kommentarer:

Vild-hallon sa...

Tror jag skulle gilla att höra dig och din bror sommarprata. Ni har en skön syn på saker och ting och en väldigt underfundig humor. Me like!

Studiomannen sa...

Du har lite för taskigt ego: det k-o-m-m-e-r att bli intressant!

Jag skulle lyssna i alla fall!

...och kanske också skicka in en lyssnarfråga eller så.

Karin sa...

Hallon: Tack så mycket! :)

Peter: Kommer och kommer, det var ju en rent hypotetisk fråga ;) Men tack för stödet ändå!