fredag, juli 07, 2006

Real me

Jag blev utmanad av Trulsa. Sån't är ju alltid skoj. Men när jag läste vad det handlade om blev jag tveksam. Men here goes, the real me!


Fem saker jag har i min frys.

1. Väldigt mycket is. Fast inte i kubform. Längs sidorna. Och taket. Och på mindre använda matvaror jag la där någon gång för länge sedan. Mycket länge sedan. Var det någon som sa något om avfrostning? Då säger jag bara; Av-vaddå?

2. En insjöfisk av obestämda art. Egenhändigt uppfiskad av maken. Eller var det så att han inte fick någon fisk och någon gav den till honom av ren barmhärtighet? Jag kommer inte riktigt ihåg, men den har passerat bäst-före-datumet. Jättemycket.

3. En julkrans av granris som satt på våran dörr för... ehrrmm... två år sedan. Försäljaren av kransen påstod att den skulle hålla sig fin om man la den i frysen när julen var över. Det gjorde jag. Men jag tror att bäst-före-datumet har knallat vidare där med.

4. Frysta grönsaker. Vissa fortfarande i sina påsar, andra har brutit sig ut på sidospår. Ärtor är speciellt duktiga på att rymma.

5. En uppsjö av påsar med en skvätt riven ost i. Av någon anledning går det aldrig åt en hel påse och av någon annan anledning sviker minnet varje gång jag är i affären. Hade vi ost, eller??

Fem saker i min bil. Den nya bilen är givetvis min bil och den gamla skrutten makens.

1. Godispapper. Särskilt i sidofacket på förarsidan. Särskilt chokladgodispapper. Hmm... Tänk så han är den där maken *harkel, harkel*.

2. Halvliters pet-flaskor. Alltid ett par stycken. Ungar! *himlar med ögonen* Moving on...

3. Just nu, faktiskt en gummibåt från senaste besöket vid den lokala playan. Det var ju skoj att pumpa upp den med en liten handpump. Inte. På vägen hem orkade jag bara tömma ut hälften av luften och tryckte in den i bagaget. Det går det med. Tydligen.

4. Cd-skivor. Men det är som med garderoben. Hur mycket man än har finns det aldrig något att sätta på.

5. En filt. Det ska man ha i bilen har jag hört. Såatteee...

Fem saker i min garderob.

1. Sommarkläder.

2. Vinterkläder.

3. Vårkläder.

4. Höstkläder.

5. Skor.

De lever i symbios. Den får man inte att rubba. Aldrig någonsin.

Fem saker i min handväska.

1. Mobiltelefon.

2. Plånbok.

3. Våtservetter. Ja, jag har faktiskt småbarn! Själv kladdar jag aldrig ner mig... som ni vet.

4. Plåster. Ungarna. Igen. *irrar med blicken*

5. Läppglans. Nån körsbärshistoria.

Fem personer att langa vidare till.

1. Jasmin
2. Vild-hallon
3. Snubben (du kan, om du inte har någon handväska, byta ut den mot valfri liknande detalj)
4. Vem som helst som känner sig manad.
5. Fröken Fleggman

Ja där har ni det. Den bistra sanningen.

5 kommentarer:

Studiomannen sa...

Ti-hi!

Nu har Snubben fått den för tredje gången samma dygn!

Inte minst av mig... *skyldig*

Karin sa...

Haha, så är det när man är populär! Jag hade fullt sjå som det var att komma att tänka på fem att skicka den till... som synes. Heh!

S-Man sa...

Känner mig som ett jagat djur...










Voff!

=)

A N N I K A sa...

Jag tänker raskt anta utmaningen, så har du fem på din lista. Hurra för mig! ;o)

Karin sa...

Japp, hurra för dig! :) Nu måste jag kika in och se resultatet ;)