lördag, juli 15, 2006

Naturens mysterier

Våran katt fick ungar härom dagen. Det ställde ju naturligtvis till huvudbry för lillkillen. Ena sekunden en katt och i nästa fyra. Även om tre av dem var miniatyrer.

Lillkillen: Har hon köpt dem??
Jag: Nej, först var de i hennes mage, men nu har de kommit ut.

Lillkillen såg väldigt skeptisk ut till den här förklaringen. Han sätter sig på huk och verkligen betraktar de musliknande varelserna som krälar runt i blindo. De börjar buffa och leta efter spenar på mamman och plötsligt ser jag hur det går upp ett ljus för lillkillen. Han har fått den bekräftelsen han letade efter.

Lillkillen: Jahaaa, nu fattar jag! De vill krypa in igen!!

Logiken var glasklar och jag skrattade så mycket att jag inte ens kunde frusta fram en förklaring. Inte för att han stannade länge nog för att få en heller. Han hade ju redan klurat ut hur det låg till.

1 kommentar:

Vild-hallon sa...

Mysigt med kattungar!