onsdag, juli 19, 2006

Öppet brev till alla gastar/andar/spöken/poltergaistrar

Som ni vet sov jag själv i huset igår natt. Jag vet och förstår att mitt höga, falska, melodifattiga visslande inte lurade någon utav er och jag vet att ni vet att jag inte "glömde" att släcka lampan i hallen.
Jag kan vidare meddela att jag var högst medveten om alla knäppningar och knakningar som jag är övertygad om att ni åstadkom. Även dörren som stog och slog hela natten var högst effektfull. Jo, jag vet att jag högt intalade mig att det bara var korsdrag, men både ni och jag vet ju den egentliga sanningen.
Ytterligare mer är jag ytterst tacksam att ingen av er bestämde sig att uppenbara sig rent fysiskt, då ni säkerligen vet min inställning till det.
Jag kan inte nog förtydliga att jag personligen inte kan hjälpa någon av er till "andra sidan" eller att lösa konflikter ni eventuellt lämnade ouppklarade. Om ni ändå skulle insistera på detta kommer jag snarast att sälla mig till eran skara.
Jag måste dock uttrycka mitt missnöje till den gast som roar sig med att stänga av min TV. Det var ok medan fjärrkontrollen fungerade, men nu börjar det bli tröttsamt. Jag betackar mig för sådana aktiviteter i framtiden eller åtminstone tills vi har fått tummen ur och skaffat en ny fjärrkontroll.
Men en eloge för igår kväll och natt ska ni ha. Bra jobbat!

Eran egna, hariga
Karin Cox