tisdag, december 13, 2005

Ser du stjärnan i det blå?(Nu kan du köpa den)

Idag är det Luuciiaaa!! Mysi-pysi-Lucia! Och det ska jag fira med att städa hela förmiddan och jobba hela eftermiddan! Med julmusik i bakgrunden.
Jag hann i alla fall med att se de 10 sista minuterna av lussetåget i kanal 2 imorse. Jag gråter alltid. Lite grann.

Över till något helt annat.

Har ni hört reklam på radion om att man kan "köpa en stjärna"? Är det bara jag som tycker det är helt sjukt? Köpa en stjärna? Av vem??

"Jaha, nu har jag bestämt att jag äger alla stjärnorna, men om du vill kan du få köpa en!"
Allvarligt talat...

Om min man kommer på julafton och ger mig någon liten papperslapp som säger att den eller den stjärnan är numera din, då blir jag förbannad! Vad skulle jag med en stjärna till? Onödigare än akvariefiskar juh!

Men hur det nu är så har jag bestämt att jag äger halva månen, saturnus och 3/4 av pluto. Om ni vill kan ni få köpa andelar! Hör av er så gör vi upp om pris. Jag lovar att jag ska skriva ut ett snitsigt intyg på köpet.

1 kommentar:

Vild-hallon sa...

Håller med dig. Något tramsigare får man leta efter. Reklamen är dessutom så dålig så inte ens den kan man ha roligt åt.