söndag, december 11, 2005

Arkeologi på hemmaplan

Nu börjar jag kunna känna jordytan med tåspetsarna. Skönt det.

Igår kväll fick jag ett av mina högst ovanliga ryck. Jag bestämde mig för att börja rensa och sortera. På en lördagkväll. Life on the mild side var det ja...

När jag insåg att jag inte bara hade en av de obligatoriska "skräplådorna" i köket utan faktiskt fyra(4) blev jag helt enkelt nyfiken. Vad var det för skräp som tog upp så mycket plats. Skulle jag rent utav hitta något intressant?
Lite som en arkeologiskt utgrävning.

Jag hittade bland annat;

En utav min sons tappade mjölktänder(tandfeén är en riktig snurrmössa)
2 sverigekartor
Kalendrar från 99/00, 01/02, 02/03 samt 95/96(!!)
Diverse verktyg
Ett hundratal skruvar och småspikar
Oidentifierbara föremål

Numera finns det bara en skräplåda och en "partylåda"(innehållandes tårtljus, barnkalasservetter, några drinkparalyer och serpentiner. Life on the mild side så det förslår).

Idag tänkte jag slå på stort, dra mesta möjliga nytta utav detta högst ovanliga "ryck" och rensa ut skafferiet. Det kan bli riktigt intressant.

Jag behöver en hobby.

3 kommentarer:

Jasmin sa...

Du kan få vara med i vår Vi-Måste-Skaffa-Oss-Ett-Giltigt-Intresse - klubb.

Vild-hallon sa...

Kan trösta dig med att du inte är ensam om att få sådana ryck. Brukar också dra i gång hopplösa projekt när det minst passar. Min omgivning bara ler och låter mig hållas, det är oftast bäst så.

Karin sa...

Vild-hallon; Jag är bara glad när jag får ryck som är så kreativa, annars brukar mina "ryck" inkludera choklad, filt, soffa och TV.

Fröken J; Tack gärna!